Focus zorgt voor snellere resultaten

Focus zorgt voor snellere resultaten.
Waarom heb je focus nodig voor een betere gezondheid?

Als je je niet focust op je verlangen, op jouw doel, weet je niet welke richting je op moet gaan.
Als je niet weet welke richting, dan onderneem je ook geen actie.
En als je geen actie onderneemt, heb je ook geen resultaat.

Als je weet waar je de focus op moet leggen, als je weet waar je voor wilt gaan, kom je in beweging en is het makkelijker om veranderingen aan te brengen. Dus wat is voor jou belangrijk? Waar wil jij je op focussen?

We zijn heel snel geneigd om te praten over hetgeen er allemaal mis gaat of tegenzit, te klagen over waarom iets niet lukt of waarom het ons moet overkomen. Of we focussen teveel op de buitenwereld, onze partner, een vriendin, onze collega en noem maar op. We zijn veel te veel met anderen bezig in plaats van met onszelf . Dit is een excuus. Want zolang we met die ander ‘bezig zijn’, hoeven we zelf geen keuzes te maken, of hoeven we niet naar binnen te keren, of hoeven we niet te voelen, want het gaat om die ander waar je je achter kan verschuilen. Dit is ontzettend zonde, want hierdoor zet je jezelf eigenlijk op slot.

Want waar ben je bang voor? Heb je weinig zelfwaardering, durf je geen verandering aan te brengen of weet je niet hoe en waar je moet beginnen? Of zit je op het moment in een vicieuze cirkel waar je niet uit lijkt te komen, zoals teveel stress, nergens zin in hebben en niet lekker in je vel zitten? Ben je bang voor je gevoelens, om verdriet en angst te voelen?

Door te focussen op anderen en andere situaties gaat dit gevoel NIET weg. Je kan het tijdelijk uitschakelen door je gedachten op andere dingen of personen te richten, maar vroeg of laat komt het terug. Het blijft zich opstapelen in je lichaam wat zowel geestelijk als lichamelijk zijn tol gaat eisen. Een no-go voor je gezondheid dus.

Het is belangrijk dat je voor jezelf helder krijgt wat je belangrijk vindt en wat je wilt bereiken. Is dat meer energie, is dat afscheid nemen van je lichamelijke ongemakken, is dat een gezond gewicht bereiken, is dat minder stress ervaren of meer zelfvertrouwen opbouwen? Kies 1 ding wat voor jou NU op dit moment het allerbelangrijkste is en schrijf op wat jou daarbij kan gaan helpen. Wat denk je hiervoor nodig te hebben en wat denk je hiervoor te moeten doen.

Maak het heel klein, heel simpel en heel stapsgewijs. Zolang je het heel simpel houdt gaat je ego niet tegenstribbelen en wordt het meer en meer een gewoonte. Dat betekent niet dat je iedere dag een nieuwe gewoonte moet toevoegen, maar stap voor stap, bijvoorbeeld 1 x per week of 2 weken.
Je verlangen moet groot genoeg zijn om iets te willen veranderen.

Liefs